joi, 15 septembrie 2011

Publicitatea pentru copii

Reclame la mezeluri, chipsuri, sucuri, alune și iaurturi cu fructe - asta am găsit într-un catalog pentru copii. Poate că la prima vedere nu e grav. Însă, pentru că noi am ales să nu avem televizor și deci expunerea pe care Lara, dar și noi, o avem la reclame e mult mai redusă, ne-au sărit imediat în ochi.
De mai multă vreme mă întreb în sinea mea până unde merg producătorii care țintesc copiii ca principala categorie de public, cât de agresivi își permit să fie și cum își formulează mesajele. Mi-am propus chiar să văd dacă există legislație în domeniu, dar recunosc că până acum n-am apucat.
Am reținut la un moment dat - și am apreciat - că cei de la Itsy Bitsy au anunțat că își selectează clienții de publicitate în funcție de cât de potrivite sunt produsele lor pentru copii.
Oarecum în aceeași idee, mi-a plăcut la un magazin Kaufland - nu știu dacă e regulă în toată rețeaua lor, pentru că nu le am în drum și deci nu-mi fac în mod curent cumpărăturile la ei - că deasupra unei case de marcat era un anunț pentru părinți cum că pe rafturile acelea tentante în dreptul cărora stai câteva minute la coadă nu sunt dulciuri. Erau, în schimb, prezervative... :)
Sunt curioasă: mai ferește cineva copiii de reclame? Copiii voștri cum reacționează când aud sau văd o reclamă? Ce le spuneți dacă vă cer un produs dintr-o reclamă? Știe cineva, există vreo reglementare pentru copii în legislație?

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...