luni, 15 noiembrie 2021

15

Nu demult ascultam Little 15 ca și cum era despre mine. Mi-e greu să cred că de azi sunt mama unei adolescente de 15 ani, dar totuși e scris negru pe alb.

Am călătorit mult împreună în tot acest timp, chiar dacă pare că ne știm abia de ieri. Sau poate că nici nu ne știm încă.

Am învățat de la tine că, întotdeauna, copilul e cel care știe cel mai intim interiorul mamei lui, iar, uneori, mama cea care urmărește, de pe margine, devenirea copilului.

Mi-ai zis de curând că mamele colegilor tăi de liceu nu îi ajută la teme și că pentru tine asta este de-a dreptul de neînțeles - mama e cea spre care te întorci când nu știi ceva. "Desigur, nu în sensul să faci în locul meu, ci să mă ghidezi să descopăr", mi-ai explicat și a fost rândul meu să mă minunez de cum ai descris lucrurile.

Tot de curând o colegă s-a mirat că vine tatăl tău după tine cu mașina, glumind amar că al ei a plecat de tot de acasă.

15 e nevoie de independență și totodată de rădăcini solide, e perioada în care începe cu adevărat desprinderea, care nu ar fi însă posibilă fără ca familia să însemne acasă.

15 vine cu planuri de viitor, cu idei din ce în ce mai clare despre următorii... 15. Și ooo, ce planuri și idei mărețe. Probabil că cine a inventat expresia "dream big" avea fix vârsta asta!

Dar la tine 15 a mai venit cu ceva absolut surprinzător: nevoia clară de a dărui. Ai început să te gândești la asta încă de anul trecut, dar ai concluzionat singură că nu erai încă pregătită, "copiii au totuși nevoie să primească".

Mereu am zis despre tine că ești cel mai tânăr voluntar: la Asociația Dravet, unde m-ai ajutat enorm de-a lungul timpului și chiar ți-ai donat banii din pușculiță, când am făcut pachete pentru copiii aflați în grija altor organizații, când am plantat copaci împreună cu colegii de serviciu... Apoi, a fost decizia de a-ți dona părul și de a scrie o scrisoare persoanei care urma să primească peruca. Iar apoi, de ziua ta, nu ți-ai dorit decât donații pentru plantarea de copaci. Ce să vezi, oamenii au fost inspirați de dărnicia ta și s-au strâns fonduri cam pentru 150 de copaci. De 10 de ori mai mulți decât anii tăi...

Așa îți doresc și eu să-ți vină totul de-acum înainte, înzecit! Sănătate, bucurie, visuri împlinite! Big 15!

Sper să îți rămână în timp și urările de pe pagina Galantom pentru Plantăm Fapte Bune

Și melodia...

https://www.youtube.com/watch?v=OTUlg__sVYo

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...