marți, 23 august 2011

Din nou madame Dolto

Dacă ați citit ce am scris acum trei luni despre Françoise Dolto și vă mai și numărați printre cele câteva prietene care mi-au cerut să le împrumut cărțile cu pricina, am o veste bună pentru voi. Am primit o carte de-a ei și mai și. De fapt, mult mai și! (Celor cu experiență: scuzați entuziasmul, eu abia acum o descopăr...)
În primul rând, „Când apare copilul” e într-un limbaj foarte accesibil. Volumul reprezintă de fapt suma unor emisiuni la radio, deci se adresează oricăror părinți, indiferent de mediu, pregătire etc.
Principiul e că răspunde la unele scrisori pe care le primește pe adresa emisiunii, selectate pentru reprezentativitate - deci șansele ca probleme din carte să fie și ale noastre sunt mari. Ce îmi place și mai mult e că revine asupra unor subiecte, pe măsură ce ascultătorii îi scriu că au rămas cu nelămuriri.
Iar ceea ce îmi place cel mai mult este că madame Dolto spune că, de fapt, nu își propune să ofere soluții, explicații universal valabile, ci să ajute părinții să găsească ei înșiși răspunsurile potrivite contextului în care se află.
Într-un text de pe coperta a patra, cititorii sunt avertizați că, având în vedere că răspunsurile sunt structurate pe teme, e mai bine să fie citite pe măsură ce se lovesc de problemele respective - fiecare are câte un titlu din care reiese ușor la ce se referă. Eu am ignorat acest mesaj și am devorat-o cap-coadă. Sigur o să revin la unele capitole, poate nu doar o dată.
Așa că, deși o să v-o împrumut, vă rog să n-o țineți prea mult. Sau mai bine o să v-o fac cadou când o să fie ziua voastră de naștere (da, știu, stric surpriza...) Numai să mă anunțați dacă v-am convins să v-o cumpărați voi înainte.
Dacă vreți să aruncați online un ochi, am găsit și un pdf după o versiune mai veche, editată de Humanitas. Eu am citit-o pe cea mai recentă, de la Editura Trei. N-am idee dacă sunt diferențe majore. Vă recomand să mergeți direct la cuprinsul de la final și să bifați câte dintre titlurile subiectelor tratate vi se par de interes.

Cand Apare Copilul o Psihanalista Da Sfaturi Parintilor Dolto Humanitas 1994

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...